Visuel identitet.

Den inderste kerne.

 

Analyse til visualisering

På denne side kan du læste alt om den visuelle identitet. Hvad en visuel identitet er, hvorfor en stærk visuel identitet er et musthave i 2021 – og hvordan det gavner din virksomhed. 

Visuel identitet - Branding kerneanalyse

Proces & planlægning

Processen delt op i tre steps. Vi har meget fokus på, at processen er planlagt og gennemtænkt for at skabe overblik.

 

1. Branding session

Branding sessionen er det første trin. Her snakker vi sammen om jeres brand. Vi har spørgsmål, og vi udveksler tanker og idéer. Dette møde kan både foregå i virkeligheden eller online via zoom/teams/skype.

2. Analyse & udfoldning

Efter mødet går vi i gang med at analysere jeres virksomhed og identificere, hvad I står for som brand. Vi udarbejder strategi, design og grafiske elementer, og dermed danner vi jeres nye visuelle identitet. Denne process tager typisk 1-4 uger alt afhængig af projektets størrelse.

3. Præsentation & levering

Nu er vi klar til at præsentere vores arbejde og dermed jeres nye visuelle identitet. Vi går igennem vores proces samt fremviser alt vores arbejde. Efter præsentationen får I leveret alt materiale.

Grundlæggende viden om visuel identitet.

En visuel identitet er din virksomheds visuelle look. Den visuelle identitet er udfoldet af personligheden i jeres virksomhed. Jeres virksomheds personlighed er defineret på baggrund af elementer som værdier, budskaber, branche, produkter og målgruppe. Den visuelle identitet, er altså kernen og personligheden af jeres brand / virksomhed, som bliver visualiseret og kommer til udtryk igennem hjemmeside / webdesign, logodesign, sociale medier osv.

 

Brochure brochurer grafisk design
Visitkort grafisk design

Hvorfor hyre et professionelt firma?

Du tænker måske, hvorfor du ikke selv bare kan lave din virksomheds visuelle identitet. For du kender jo bedst din virksomhed. Du ved, hvad brandet står for, og hvilke værdier I repræsenterer. Men dette er blot en enkel del af selve identiten. Når vi udarbejder en visuel identitet, bruger vi tonsvis af timer på analytisk og strategisk arbejde. Vi finder den perfekte typografi, de korrekte farver, udarbejder designmanual, gennemarbejder en strategi, specificerer målgruppen ned til mindste detalje osv. Der er mange elementer at tage højde for, både i identiteten og designprocessen.

Hvorfor er det en vigtig investering?

At have en virksomhed / brand uden en stærk og veludarbejdet visuel identitet svarer til at have en Ferrari-motor liggende i garagen. Du har styr på dit fag, du har styr på dine services og produkter. Nu mangler du bare det professionelle look og den røde tråd igennem alle aspekterne for din virksomhed. Det hele skal spille sammen. Samme farver og typografi implementeret hele vejen rundt. Om det er markedsføringen, hjemmesiden eller visitkortene, der skal spille sammen.

Elementer på baggrund af kerneidentiteten.

Visuel identitet branding webdesign
Branding
Visuel identitet
Webdesign
Udvikling
Logodesign & symbolisme

Hvad er inkluderet i en visuel identitet?

I en visuel identitet indgår der mange forskellige leverancer. Både stratetiske til internt brug, samt den visuelle branding som hjemmeside & grafiske elementer.

Strategi

Strategien er et skriftligt dokument, som indeholder metoder og tilgange til, hvordan dit brand skal opnå den korrekte position på markedet.

Designmanual

Designmanualen er retningslinjer for dit brands visuelle udtryk. Farver, typografi, billedstil osv.

Typografi

Typografien er fonte og anvendelse af typografien, i sammenhæng med dit brands visuelle udtryk.

Farvepalet

Farvepalet er farverne, som skal inkorporeres i din visuelle identitet.

Logodesign

Logodesignet er en af de centrale grafiske elementer for dit brands visuelle identitet.

Webdesign

Hjemmesiden er en af din virksomheds absolut vigtigste aktiver. Både for salg, information, visuelt udtryk, branding osv.

Tryksager

De forskellige tryksagers visuelle udtryk er baseret på dit brands visuelle identitet.

Social media kit

Social media kit indeholder optimeret resolutioner, så billeder, logo og videoer passer til alle de sociale platforme.

Logodesign i den visuelle identitet

Din virksomheds logo er det første kunderne ser. Ligemeget om det er på hjemmesiden, arbejdstøjet, visitkortet eller ude foran butikken. Logoet repræsenterer din virksomhed, hvilke værdier I har, og hvad I står for. Det er kernen af jeres visuelle identitet og en del af kundens førstehåndsindtryk af jeres forretning. Derfor er det essentielt, at I har et flot og veludarbejdet logodesign, da det repræsenterer jeres virksomhed.

Værdien af at hyre professionelle

Nogle mener, at man bare kan lave sit logo selv fremfor at hyre en professionel til det. Dette er også en mulighed, men der er en årsag til, at vi alle tager til frisøren fremfor at klippe håret selv. Gør det rigtige for din forretning, og investér i et professionelt og veludarbejdet logodesign. Vi har en dyb forståelse for, præcis hvordan de forskellige elementer i et logodesign spiller sammen. Vi er dine tankers blyant, og vi designer logoet præcis, som du ønsker.

Skal vi tage en snak?

Kom i dialog og hyr os til dit næste projekt.